Montessori Course / Curso Montessori (2/7)

image

I didn’t take any pictures today, so here’s one of a versatile object I’ve made: you can use it for tickles, as a mobile (extra nice if there’s a breeze moving the ribbons!), for them to start grasping, and eventually as a toy or part of a treasure basket.
Today we focused on activities of everyday life, such as pouring (liquids, lentils and pasta), transferring with tongs, syringes, spoons, sweeping..
I do like the general way of working in a Montessori environment:
– mark your working space with a mat on the floor
– pick the activity
– present the activity to the child: show them in clear purposeful movements what they can do
– let the child do what they please
– tidy up 🙂
For a snack, apart from chopping some fruit again, they also spread soft cheese on bread.
Hoy no he hecho fotos, así que cuelgo una de un objeto que he hecho: lo puedes usar para acariciar, como móvil (a Chloe le encanta observar los lazos cuando los mueve el viento), algo para agarrar, y por último como juguete o parte de una cesta de tesoros.
La sesión de hoy iba centrada en actividades de la vida diaria: verter (líquidos, lentejas y pasta), transferir con pinzas, jeringa o cuchara, barrer..
Me gusta mucho la forma general de trabajo en un ambiente Montessori:
– delimita la zona de trabajo con una alfombra
– escoje la actividad
– demuestra al niño qué hacer con ella, con movimientos simples y claros
– deja al niño que haga lo que le plazca
– recoger 🙂
A la hora de la merienda, además de cortar fruta también han untado queso en pan.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s